XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Zergatik salerosketak eta diru tresnak?Pasarte horrek galdera batzuk eragiten ditu.
Noiz eta zergatik azaldu zen premia hori?.
Zergatik aurkitu ziren gizakiak zenbatu, ordaindu eta aurreztu beharrean?.
Zure erantzunak seguraski jende askori interesatuko zaizkio.
Egindako galderak funtsezkoak dira giza zientzientzat.
Hemen erantzun baterako tresnak bakarrik ematen ditugu.
Salerosketak eta diru erabilerak, animaltasunarekin piskanaka gertatzen den hausketarekin lotuta daude beste hitz batzutan esanda gizadiaren agertzearekin.
Salerosketaren edukia ezin da merkatura mugatu (lagapenen ordainezko lagapen operazioak salerosketak dira eta salerosketa baten etekinak irudimenezkoak izan daitezke).
Antzinako gizarte haien txanponak ez dira nahastu behar ez eta merkatu primitiboaren hasierako tresnekin ere - txanpona lehenik giza harremanen normalizaziorako tresna da eta honen ezarpen eremua besterik ez dira merkatu salerosketak.
Gainera gizarte
Karl Polanyik azaldu duen bezala hauetan alde ekonomikoa ahaidego harreman aliantza politiko sineste eta kultuetatik bereizi ezina da.
Tentazio bat da, gizakiak salerosketa lehenik eta batez ere fisikoki irauteko behar zituen ondasunak eskuratzeko erabili zuela pentsatzea.
Alabaina ez dirudi hala izan denik.
Zer erakusten digu antropologiak?.
Alde batetik, a priori gizakiarentzat kontrakoak diren ezaugarri ekologikoetan bizitzeko gaitasuna baduela.
Bestetik salerosketa
Gizakien arteko hierarkiak eta menpekotasun harremanak ez dira gaurko asmakizunak - gizarte
Salerosketa eta diru tresnen bitartez gizadia ezberdintasun sozial hauen tresnak materialki eta intelektualki sortuz, ugalduz eta garatuz eta berauek normalduz bilakatzen da.
Asko interesatu zitzaizkidan historiari eskainita argitaratu zenituzten bi aleak.
Baina 1990eko ekaineko alean,
Baina eliza baten atariko arku ojibalaren aurrean ageri dira.
Arretaz ikertu ondoren identifikatu ahal izan dut: Saintoup-de-Naud-eko eliza da, Provinsetik gertu (Frantzia) - XII mendekoa....
Lau mendetako anakronismoa dago horretan! Zinegile baten zehaztasun historiko falta honek ikusleen izpirituan nahasketa erein dezake.
Zorionak zure historigile esijentzia eta zehaztasunagatik!.
Baina ez dago anakronismorik Franck Cassenti filmegileak XII mendean kokatzen du gertaera.
Erromes eta titiritero konpainia bati jarraitzen dio Santiagorako bidean.
Geratzen denean, konpainia horrek Rolanden ekintza handiak kontatzen ditu.
Jean-Pierre Frimboisen
Orain dela oso gutxi ezagutu dut zure aldizkaria 1988ko
Errumaniako mugimendu ekologistak bertako kidea bait naiz antzeko burruka darama.
Gure herritarrei naturarekiko jarrera aldatu eta
Giza espezieak bizitzen jarraitzeko eta aurrera egiteko kutsatu gabeko natura eta beste izaki bizidunekin berdintasunezko harremana finkatu behar du.
Mundu
Gorputzaren osasuna zaindu behar da baina baita buruarena ere.
Beste izaki bat zapaltzen duena, nahiz gizakia nahiz animalia izan ez da librea.
Ez dakit zergatik 1990eko uztaileko
Kapitulu hau, hain interesgarria, kultura eta arraza ezberdinetako milaka gizon eta emakumerentzat
Munduaren hasierari buruzko alea irakurri nuenean pena hartu nuen Genesi biblikoaren gaia tratatzen ez zelako.
Bere sinpletasun eta handitasunagatik kontakizun honek azterketa zabal eta sakona merezi zuen. Lastima!
Nekazariak ez dira laugarren klasekoak hirugarrenekoak baizik, Vaisya-tarrak dira, eta honen elementu funtsezkoa dira, beraiek direlako elikadura sortzen dutenak.
Lehenik, aldizkarian ikusi dudan hobekuntzarengatik zorionak.
Kanpotik datorrenari atseginezko harrera eskaintzea izaten da uharteko biztanleen bertuteetako bat.
Kanpotik datorrenari eskaintzen zaion arreta uhartearen edertasun naturalak eta ohitura, historia eta ekonomiari buruzko guztia erakusteko atsegina ikusi besterik ez dago.
1956tik
Lehenik, nire uste apalean, budismoak ez du errukia ezagutzen kupida baizik eta gauza horiek ez dira nahastu behar.
Bigarrenik, gure irakurle lagunei